Cape point, Campus lodge and Champions league

En zo zijn er alweer 2 weken voorbij sinds ik uit het koude Nederland vertrok. De komende tijd gaan de rollen zich helaas omdraaien want hier ga ik de winter in terwijl bij jullie de zomerjurkjes uit de kast komen. Gelukkig is het nu nog goed toeven met een lekker zonnetje en een graad of 20, en Braaien gebeurt gelukkig ook gewoon in de winter!

Vorige week vrijdag ervaarde ik voor het eerst dat ik nu alweer in een ritme zit. Elke werkdag vanuit de kamers op de Campus naar de universiteit, werken aan het onderzoek, aan het einde van de dag boodschappen doen in enorme supermarkten (complete gangpaden vol met Cornflakes), filmpje kijken of uit met de internationale studenten die hier ook verblijven.

Gelukkig zijn we allemaal ver van huis en zien we daarom genoeg reden om zoveel mogelijk andere dingen te doen. Er wordt hier bijna elke dag gesurft, ik heb me er nog niet aan gewaagd maar Sam is het water al uitgerend doordat het haai-alarm afging, een bioscoopbezoekje kost maar 30 Rand (= 3 Euro) en doordat we nu een autootje hebben kunnen we ook makkelijk Kaapstad in. Dat autootje is een avontuur opzich, ik heb natuurlijk goed opgelet maar heb nog geen BX gezien, dus hebben we voor de komende 3 maanden een van de vele ‘bakkies' die hier rondrijden. Aangezien Sam vanuit Amerika gewend is om met automaat te rijden, had ik de eer om de eerste rondjes te touren aan de LINKERkant van de weg. Wonder boven wonder gaat dat opvallend goed! Grappig is dat het niet alleen bij links autorijden blijft, maar mensen lopen ook aan de linkerkant door de gang, en aan de linkerkant de trap op.

Naast alle bezigheden die al bijna normaal zijn geworden, hebben we natuurlijk ook een hele lijst met bezienswaardigheden te bezoeken. De ideale persoon om dit mee te ondernemen is natuurlijk een Zuid-Afrikaan. Laat Sam nou in Amsterdam een huisgenoot hebben gehad uit Zuid-Afrika. Vorige week woensdag hadden we voor het eerst afgesproken met Ricardo, in Waterfront. Waterfront is een van de meest touristische plekken in Kaapstad, een groot contrast met de townships die amper 2 kilometer verder zijn. Hier bevindt zich ook de 7-sterren ‘The one and only' hotelketen, waar wij natuurlijk even naar binnen zijn gelopen. Met Ricardo besloten we ook om zaterdag Cape Point te bezoeken en aansluitend in Tommy's Sportbar (met Nederlandse eigenaar) de Champions League finale te gaan kijken. Vrijdag eerst nog genoten van een heus campusfeest, aangezien veel zuid-afrikaanse studenten hier in dorms op de campus wonen, is er regelmatig een georganiseerd feestje, leuk om dat ook even mee te pikken natuurlijk. Voor onze huisgenoten is het vaste prik om zaterdag bij te komen in de Old Biscuit Mall. Een hippe markt midden in Woodstock, een township. Op straat sturen de lokale Afrikaners je naar een parkeerplek (a 5 Rand = 0.50 Euro) en binnen koopt touristisch Kaapstad alles wat los en vast zit. Wat een contrast.Hoogepunt is de grote markt met etenswaren, de allerbeste broodjes, lokaal (pitabroodjes en Afrikaanse pizza's) en internationaal (bitterballen en pannekoeken). De kwaliteit van eten is hier trouwens overal echt goed! Genoten dus van de luxe, om daarna door te gaan naar Kaap de Goede Hoop (zie foto's). Naast een baboon zagen we ook struisvogels, een antilope en de welbekende Afrikaanse pinguins. Uiteindelijk hebben we in een overvolle Sportbar het verdriet van de Duitsers moeten verwerken en zat er weer een drukke dag op.

Aangezien ik met Jeroen heb afgesproken dat ik hem niet elke keer zou vermoeien met een ellelang verslag zal ik de volgende keer meer vertellen over de Wijnlanden en mijn onderzoek. Ik ben er overigens gisteren al geweest en het was ontzettend mooi. Ik ga zeker mijn best doen om hier een zomerbaantje te regelen, haha!

Veel liefs, Anne

Marissa

An! Wat leuk om je verhaal te lezen. De tijd gaat echt snel, al 2 weken in Afrika! Maar zo te lezen hoef je je daar niet te vervelen en is er genoeg te doen! :) Grappig dat ze dat links rijden/lopen zo ver doorvoeren. Hoe is het taaltje daar? Beetje te begrijpen?
x Maris

Janine

Leuk verhaal weer An! En super fijn dat je ook al zo snel een auto hebt zeg! Zal inderdaad wel even wennen zijn dat links rijden. Maar gewoon je voorganger volgen werkt altijd, heel handig op kruispunten vooral :) xx

Leo

Fijn om al je verhalen te lezen! Heerlijk! De tijd vliegt dus geniet volop! Voor je het weet zit je weer met de Redaccie te vergaderen haha :) X

Ingrid

Anne, van je moeder deze site doorgekregen. Wat leuk om te lezen hoe het je vergaat in Afrika. Je was al weg voordat wij er erg in hadden en afscheid hebben kunnen nemen. Dan maar zo, een hele fijne tijd in Afrika, dat je er veel mag leren en genieten van de Afrikaners en alles wat het land je te bieden heeft. Vooral veel mailen en foto's sturen zodat wij je kunnen volgen.
Gr. Ingrid en de rest van de Breugels

Geertien

Klinkt heerlijk allemaal! :)

Stefanie

Hey An!

Leuk om je verhalen te lezen, Michel was ook altijd zo enthousiast over de braai,s ;) geniet ervan hoor!
Liefs Steef

Michel