Eerste dagen

Goedemorgen! We zijn nog geen week weg maar ik wil jullie toch al even op de hoogte stellen van onze reis en het verblijf in Kaapstad. ‘We', dat is Sam en ik, Sam is een medestudent van de VU, die zijn onderzoek bij dezelfde onderzoeksgroep gaat lopen. Afgelopen donderdag zijn we aangekomen op het vliegveld, waar Tani (onze dagelijkse stagebegeleidster) ons heeft opgehaald. Ze heeft ons die dag een uitgebreide rondleiding gegeven over de campus, en ons van alles verteld over het leven hier. Onze werkplek ziet er goed uit, en Tani is heel welwillend, dat is dus fijn voor ons onderzoek en voor het kennismaken met de stad!

Onze eerste dagen verblijven we in een hostel, in het centrum van Kaapstad. Nu al een overweldigende ervaring. Ook al wordt het hier helaas winter de komende maanden, de korte broek en teenslippers gaan gewoon aan en dat is genieten. De dagen zijn gevuld met ontmoetingen en het ontdekken van de stad, maar bovenal met het vinden van woonruimte. Dat geeft voor nu nogal wat stress, ik zou graag m'n tas willen uitpakken, maar hopelijk vinden we dat deze week. En gelukkig genoeg ontspanning, onze eerste Braai (Afrikaanse barbeque) was gister. In Nederland at ik regelmatig vleesvrij, maar als ik terugkom van deze reis zal dat wel weer even wennen worden, het vlees is hier echt heerlijk, en in overloed. Ook hebben we de Tafelberg al beklommen, hard werken om boven te komen maar een prachtig uitzicht!

Door andere reizigers in het hostel wordt er veel gesproken over het bezoeken van de wijnlanden (Stellenbosch en omgeving is beroemd om zijn wijnlanden); laat dat nu de plek zijn waar mijn onderzoek de komende maanden gaat plaatsvinden! Over het onderzoek overigens later meer.

Genoeg genoten dus van de eerste dagen, vandaag aan het werk. Een beetje opstarten en allerlei administratieve dingen afhandelen. Mijn afrikaanse nummer is overigens 0027-73526 3614. En met mijn simkaartje kan ik gewoon Whatsappen!

Tot snel!

Anne

Reacties

Reacties

Roos

Wauw meteen al leuke foto's An!! Ziet er gaaf uit dat landschap! En mooi woord, een Braai :P Je bent al lekker actief ;) Geniet ervan, ben benieuwd naar jullie toekomstige woning! X

Nadine

An!!! Dit klinkt super en ziet er geweldig uit!! Je lijkt al aardig op je plek!:) Hoop dat het snel lukt een huisje te vinden! Tot Skype!;) Have fun!!! Xx
Teenslippers zijn hier echt niet aan de orde trouwens!;)

Lies

Hee An!
Super leuk om te lezen! En lekker zo'n braai! ;)
Ga er maar lekker van genieten! En dat huisje gaat vast goed komen! Dan kan je extra genieten van het uitpakken straks!
Liefs xxx

Loes

Je bent dus echt een blog aan het bijhouden! Super goed, en leuk om te lezen. Hoorde van mijn collega bij de PPD ook al dat het zo lekker veel vlees eten is in ZA, geniet er inderdaad maar lekker van dan;) Ook een aanrader volgens haar: een soort pizza-toetje met veel zoetigheid uit de oven. Ik ben benieuwd of je dat ergens kunt halen! Veel plezier nog daar en als je huisje hebt gevonden moet je maar snel wat foto's plaatsen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!